هیئت تنیس روی میز استان اصفهان

ESFAHAN TableTennis

◄ اطلاعیه ►

تقویم مسابقات در سال 1402
ادامه »
► آخرین اخبار ◄
» شنبه 15 اردیبهشت 1403  9:25 PM
----------------------------
» یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  11:51 AM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  2:00 PM
----------------------------
» چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  1:57 PM
----------------------------
» جمعه 31 فروردین 1403  4:12 PM
----------------------------
» یکشنبه 26 فروردین 1403  4:10 PM
----------------------------
» یکشنبه 19 فروردین 1403  1:32 PM
----------------------------
» شنبه 18 فروردین 1403  12:16 PM
----------------------------
» جمعه 10 فروردین 1403  12:09 AM
----------------------------
» یکشنبه 27 اسفند 1402  1:18 PM
----------------------------
اخبار تنیس روی میز
یکشنبه 26 آذر 1396  4:41 PM
تکابی: مدیران باشگاهها باید نگاه غیر فوتبال هم داشته باشند

خانه تنیس روی میز اصفهان پروژه فاخر ورزش اصفهان می‌شود.

تکابی: مدیران باشگاه ها باید نگاه غیر فوتبال هم داشته باشند.

به گزارش سایت هیئت تنیس روی میز استان اصفهان و به نقل از خبرگزاری ایسنا؛ رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان از اتمام مراحل پایانی خانه تنیس روی میز اصفهان خبر داد و گفت: استاندارسازی خانه تنیس‌روی میز اصفهان که از اوخر تابستان آغاز شده در مراحل پایانی قرار دارد، پروژه‌ای که به اعتقاد من یکی از پروژه‌های فاخر و بزرگ ورزش اصفهان است.

 

مهدی تکابی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا منطقه اصفهان، اظهار کرد: هدف از بازسازی سالن خانه تنیس روی میز اصفهان استاندارد سازی و تطبیق با استانداردهای به روز جهانی است، در واقع می‌توان گفت اولین سالن در ایران است که توانسته تمام آیتم‌ها و خصوصیاتی که مدنظر فدراسیون جهانی "ITTF " است از جمله کف پوش، میز و نور مناسب و سایر امکانات را به وجود آورد. این امید را داریم که بتوانیم گواهینامه استاندارد ITTF را در خصوص این سالن کسب کنیم. وضعیت اداری و پانسیون آن نیز به شکل زیبایی تجهیز شده و درشان خانواده تنیس روی میز است، به گونه‌ای که بتوان برای اردوها و مسابقات داخلی و بین المللی از آن استفاده کرد.

 

آکادمی‌ها و جشنواره‌های استعدادیابی اولویت راهبردی هیئت هستند

 

وی در خصوص تعداد آکادمی‌های موجود در استان اصفهان گفت: زمانی که هیئت را تحویل گرفتیم در حدود 5 سال پیش یک خانه تنیس روی میز در شهر اصفهان بود؛ اما در حال حاضر در شهر اصفهان 7 آکادمی در حال فعالیت هستند که قدمت همگی آنها به زیر یکسال یا نهایت دو سال می‌رسد و البته نقش هیئت در خصوص این آکادمی‌ها بیشتر نقش حمایتی بوده است و تا حدی نقش سیاستگذاری. کمک خود را هر جایی به هر طریقی توانسته‌ایم به لحاظ ارتباطات اجتماعی و یا سخت افزاری دریغ نکرده و به آکادمی‌های خود کمک کرده‌ایم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که هیئت نفرات برتری را به آکادمی‌های تنیس روی میز معرفی می‌کند و با برعکس و همچنین افرادی که در این مجموعه‌ها پرورش پیدا می‌کنند چه مسیری خواهند داشت؟ خاطر نشان کرد: در واقع ما جشنواره‌های استعدادیابی را نزدیک آکادمی‌هایی که داریم برگزار می‌کنیم؛ یعنی در همان محدوده جغرافیایی، بر اساس نرم افزار و سخت افزاری که داریم در یک محل نزدیک به آکادمی در مدرسه یا پارک جشنواره خود را برپا می‌کنیم. بعد از آن تفاهم نامه‌ای با آکادمی مورد نظر بسته می‌شود تا مستعدینی را جذب کرده‌ایم به آنها معرفی کرده تا در آنجا امکاناتی که مورد نیاز آنها است را در اختیار ورزشکاران قرار دهند، بدین ترتیب مشاهده می‌کنید که جشنواره‌های ما به صورت هدفمند برگزار می‌شوند. با توجه به این که سیاست دولت و کلی سازمان ورزش سرمایه گذاری بر روی رده‌های پایه و استعدادیابی است به هر حال باید این دو مسیر استعدادیابی و حمایت از قهرمانان در کنار هم باشد.

 

وی ادامه داد: رویکرد ما بیشتر سیاستگذاری و حمایت در قبال آکادمی‌هایی که داریم است و دخالتی در امور آنها نداریم. خوشبختانه مدیرانی که در رأس این آکادمی‌ها هستند همگی از قهرمانان گذشته و مربیان خوب فعلی هستند و به لحاظ فنی فکر می‌کنم خروجی و بازخورد این مساله در سالهای آینده در تنیس روی میز اصفهان به خوبی قابل مشاهده باشد. برنامه ریزی که داریم این است که در شهرستانهای استان نیز چنین امکانی را مهیا و تجهیز کنیم؛ چرا که ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی نیز در شهرستان‌های استان داریم که نباید نادیده گرفته شوند و یا از این پروسه عقب بمانند.

 

تکابی تصریح کرد: با توجه به جشنواره‌هایی که برگزار کردیم با دو آکادمی تفاهم نامه منعقد کردیم تا هم به لحاظ مالی و هم از نظر سنجش نهایی نفر مستعد شناسایی شده به این اماکن سوق داده شوند تا بتوانند خدمات بهتر و خوبی دریافت کنند. در واقع باید ادعا کنم جز معدود رشته‌های ورزشی هستیم که آکادمی‌های خصوصی ما با درایت مدیرانی که داشتند همگام و هم سو با هیئت استان بودند. فکر می‌کنم این اتفاق خوشایندی است که شاید در کمتر رشته‌ای این اتفاق رخ داده باشد که زیر مجموعه‌های هیئت در راستای اجرای سیاست‌های هیئت استان گام بردارند، ما نیز متقابل قدر شناس آنها هستیم و در صورت امکان همان گونه که تا کنون صورت گرفته حمایت‌های مالی و معنوی از آنها خواهیم کرد چرا که به آینده این آکادمی‌ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در تنیس روی میز بسیار خوش بین هستم.

 

موفق در بخش بانوان، جذب مربی خارجی برای آقایان

 

رییس هیئت تنیس روی میز استان اصفهان با تقدیر از عملکرد تیم‌های کادر بانوان از مربی تا بازیکن تاکید کرد: از عملکرد تیم‌های پایه در بخش بانوان کاملاً رضایت دارم، از مربیان تمامی شهرستان‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم، ولی متاسفانه در رده پایه آقایان این رضایت به هیچ عنوان نیست.

 

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط و اینکه سیاست ما همسو بودن برنامه‌ها در هر دو بخش بانوان وآقایان است برای رفع این معضل در نظر داریم ابتدا یک مربی ایرانی خوب و مجرب در رأس تربیت و آموزش بازیکنان استان قرارد هیم و در نهایت با رایزنی‌هایی که در حال انجام است به دنبال جذب یک مربی صاحبنام خارجی هستیم تا بتوانیم از سرمایه گذاری که در حال انجام آن هستیم به خروجی‌های خوبی در سطح تیم‌های ملی و موفقیت در عرصه‌های خارجی دست یابیم.

 

وی با انتقاد از مربیان در بخش آقایان افزود: انتظارمان این است که مربیان رده‌های پایه در بخش آقایان علاوه بر ارتقاء دانش فنی خود پشتکار و تلاش بیشتری داشته باشند چرا که به لحاظ مدیریتی اعتقاد داریم هیئت استان از نظر اداری وسخت افزاری نگاه یکسانی به هر دو بخش داشته است.

 

سالن تختی نوستالژی همه ورزشکاران اصفهان

 

تکابی همچنین در خصوص روند بازسازی سالن تنیس روی میز ورزشگاه تختی گفت: سالن تنیس‌روی میز ورزشگاه تختی مکانی نوستالژیک برای خانواده تنیس‌روی میز اصفهان است و این مکان ارزش معنوی خاصی دارد. بسیاری از ورزشکاران تنیس روی میز و از جمله خود من زمانی‌که بازیکن بودم از آن خاطرات زیادی داریم.

 

وی تاکید کرد: حدود چهار سال است که پیگیر تحویل سالن تنیس‌روی میز ورزشگاه تختی هستیم که با پیگیری‌های تیم حقوقی هیئت به نتیجه رسیدیم و این انتقال صورت گرفت، البته آنچه ما تحویل گرفتیم مخروبه‌ای بیش نبود و با انجام بازسازی‌هایی که مشابه خانه تنیس روی میز است سعی داریم این مکان نیز به مکانی تبدیل شود که درشان خانواده تنیس‌روی میز استان اصفهان باشد تا پیشکسوتان و قدیمی‌های تنیس روی میز اصفهان خاطرات خود را در آن زنده کنند.

اگر روزی مدیر یکی از باشگاهها شوم نگاهم به رشته‌های غیر فوتبال پر رنگ خواهد بود

 

تکابی با انتقاد از انحلال تیم‌های تنیس روی میز باشگاه ذوب آهن و عدم تیمداری باشگاه‌های استان در این رشته تاکید کرد: متاسفانه مدیران ما بدون بررسی و هدف خاصی تیم‌های خود را منحل می‌کنند. سال گذشته بانوان ما که عضو باشگاه ذوب آهن بودند در تمامی رده‌ها و مسابقات خود موفقیت به دست آورده و به مقام قهرمانی رسیدند اما نه تنها از آنها تقدیر نشد بلکه تیم را نیز منحل کردند، نمی‌توانم درک کنم علت این مساله چیست؟ تیم‌هایی که برای باشگاه عملکرد خوبی داشتند و سرمایه گذاری پایه‌ای هم دارند باید منحل شوند اما تیم‌هایی که هزنیه بیشتری در برمی گیرند و هدفمند هم نبوده‌اند باید همچنان پا برجا باشند.

 

وی ادامه داد: موضع سپاهان هم که کاملاً مشخص است، در واقع باشگاههای اصفهانی به غیر فوتبال هیچ رشته ورزشی را نمی‌بینند اگر هم رشته‌هایی را فعال هستند به صورت جدی و هدفمند نیست؛ بازیکنان و کادر تیم‌ها همیشه استرس دارند که آیا سال آینده تیم آنها پا برجا است یا راهی جاده انحلال می‌شوند.

 

رییس هیئت تنیس روی میز اصفهان خاطر نشان کرد: اگر روزی در رأس یکی از باشگاههای ایران قرار گیریم نگاه پر رنگ‌تری به رشته‌های غیر فوتبالی خواهم داشت. برنامه ریزی ما باید به سمتی باشد که رشته‌هایی مستعد و مدال آور جهانی را شناسایی و از ورزشکاران آنها حمایت کنیم. با هزینه‌ها گزافی که در فوتبال می‌شود که عمدتاً هم به نتیجه نمی‌رسد می‌توان رشته‌های زیاد را پوشش داد و البته در ورزش بانوان این حمایت بیشتر خواهد بود چرا که هزینه‌های بخش بانوان در بیشتر رشته‌ها کمتر از بخش آقایان است.

 

وی افزود: اگر نگاهی به قراردادهای بازیکنان فوتبال و عملکرد آنها داشته باشید، می‌بینید که این صحبت‌ها درست است، البته که فوتبال طرفداران زیاد خاص خود را دارد اما باید به خواسته و نیاز دیگر رشته‌ها و ورزشکاران نیز احترام بگذاریم و نگاه یکسویی نداشته نباشیم، تک قطبی عمل کردن موفقیت ما را تضمین نمی‌کند. چیزی که مدیران فعلی باشگاهها با چسبیدن به فوتبال به دنبال بزرگ جلوه دادن ویترین خود و ماندن پشت میز ریاست خود هستند. بهرجهت ورزش ما معضلاتی دارد که باید با مدیریت و برنامه ریزی مدون آنها را از بین برد.